För en bättre upplevelse vänligen ändra browser till CHROME, FIREFOX, OPERA eller Internet Explorer.

Senaste nytt

Föreningslivet nappar på återbruk som stärker ekonomin

Föreningslivet nappar på återbruk som stärker ekonomin


Föreningslivet blöder ekonomiskt och har det nu tuffare än någonsin. Redan innan Corona levde  föreningarna i en ekonomiskt ansträngd bransch – oavsett elit- eller motionsverksamhet. 

Begagnatmarknaden har å sin sida under hela 2000-talet haft en stadigt uppåtgående trend, bl.a. tack vare klimatdebatten. När hela världen nu går en tuff ekonomisk match finns det ingen anledning att tro att begagnatmarknaden ska vika – tvärtom kommer vi sannolikt se en ökad begagnathandel. För föreningslivet blir detta en möjlighet att på sitt sätt bidra till en del som man tidigare inte varit inne på sett ur ett digitalt perspektiv.

Nyköpings BIS Fotboll och Nyköpings SK är två föreningar som nu erbjuder sina medlemmar, supportrar och övriga sympatisörer att börja sälja saker på MyLoppis.

– Om vi ska använda oss av fotbollstermer så finns det en risk för att vi bara har spelat första 10 minuterna av en fotbollsmatch i denna ekonomiska kris. Vi är inte ensamma om att som idrottsförening sakna ett sparkapital så när vi nu ser en möjlighet att kunna erbjuda våra medlemmar och supportrar ett värde i vardagen samtidigt som vi kan stärka vår ekonomi vill vi göra det. Eftersom tjänsten heller inte innebär hantering av fysiska produkter för ex. våra idrottsföräldrar så var det enkelt att komma igång säger Patrik Berglin, Klubbchef, Nyköpings BIS Fotboll.


“Första digitala köp- & säljtjänsten som ger tillbaka till föreningslivet”

Föreningslivet står för många bra saker i samhället – folkhälsa, integration, uppfostran, förebilder m.m. Samtidigt har ekonomin i flera decennier varit den absolut största utmaningen för föreningar. Syftet med MyLoppis är att stärka och bygga hållbara ekonomier för föreningar på både kort- och lång sikt. 

MyLoppis är den första digitala köp- & säljtjänsten  som ger tillbaka till föreningslivet” och är inte bara till gagn för föreningar, MyLoppis tillför ett vardagligt värde för de 3,1 miljoner människor i Sverige som är medlemmar i en idrottsförening och de nästan 6 miljoner människor i Sverige som säljer saker på internet. Det är för dessa människor MyLoppis vill skapa ytterligare värde i vardagen.


Vill ta tjäna-pengar branschen in i 2000-talet

Det finns idag ganska så många olika typer av “tjäna-pengar leverantörer” med olika erbjudanden till föreningslivet men inte så många tjänster – framför allt inte digitala- och värdebaserad. Eftersom MyLoppis är fullt ut digitalt så är det också en geografiskt oberoende tjänst. Återbruk och miljö är heller inte bara en lokal- utan global fråga. Så varför inte vara en positiv kraft kring även detta samtidigt som förenings- och hushållsekonomin stärks.

lämna din kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste annonserna

Kategorier

Toppen